1. May 11, 2018  

    Possible to clean PvE content?

    Hello !

    I am hesitating between Icecrown and Outland to start fresh with 2 friends, and thus have a few questions :

    1- Even though it is 2.4.3, is it still possible to start from normal dungeons then go to KZ, then ZA, SSC, BT,untill SW? Or is everybody on Kael'Thas and its hard to find a guild raiding KZ? Our goal would be to enjoy all raid Tiers and not to struggle too much finding raid groups/guilds.

    2- Since I'm French, I am wondering about the possibility to find raid groups around 8pm-9pm French time (6-7pm server time?), could you explain if there are classic raiding times ? Or if it's like on live and you can pretty much raid anytime of the day but there is a stronger chance to find groups at 9pm?

    I am qsking for currently I am playing on a perfecyly scripted 2.4.3 blizzlike x1, but there are 400 players at peack time qnd one struggles even for going 5 man dungeq

    Thanks and hope to see you soon!

  2. May 11, 2018  
    Theres plenty of people running 5 man dungeons and still pugging Tier 4 content, i see new Tier 4 guilds recruiting for progression all the time.
    Theres also a few guilds currently stuck in T5 not good enough to kill Kael & Vashj just like it was on retail, eventually they will kill them and slowly venture into t6.
    Unless Attunements are removed before that.

    6-7pm server time should be a fine raiding time for most EU guilds.

    Population is healthy for both PvE & PvP, Questing, farming profession and people always make new alts which makes older content stay relevant.
    Anyway, the only ''downside'' if you don't like it is the P2W donation system, however they don't sell currently highest tier items. But will eventually when Sunwell is cleared and on farm sell BiS items.

  3. May 11, 2018  
    Salut!
    Je vais me permettre de répondre en français, je m'en sortirais bien mieux!

    Tout d'abord pour comparer Outland et Icecrown, c'est assez simple, Icecrown est un "vieux" serveur, déjà en maj 3.3.5 avec tout le contenu release, et c'est assez compliqué de faire un progress dessus, la majorité fait donjon>donjon hc>icc 10>icc 25, comme sur tous les serveur tlk 3.3.5.
    Sur Outland, qui est un peu plus jeune, sunwell et ZA ne sont pas encore sortis, donc toujours en pré nerf, avec les accès open, donc impossible de rush t6 si c'est ta question, tu dois passer par les donjons, donjons HC, KZ, SSC, TK, Hyjal, BT pour les accès obligatoirement, sans parler du gear, car en pré nerf aller tomber les boss à oilpé c'est difficilement envisageable^^
    Pour résumer si tu veux rush du end content > Icecrown, si tu veux faire un progress de 0 > Outland.

    Concernant les horaires de raid, la population du serveur est assez importante, il y a donc carrément des guildes nationales, côté alliance et côté horde, qui raid sur les horaires nationales.
    Personnellement, je gère une guilde française sur Outland côté horde, les raids se passent de 20h30 à 0h00, heure FR :)
    Hésite pas à aller faire un tour sur le forum français de warmane, les post de recrutement, dont le mien, y sont :)

    Et concernant la population, c'est simple, tu peux partir en donjon, donjon hc et raids kara pu à toute heure de la journée avec des internationaux sans problème si tu parles un peu anglais, le seul défaut de ce serveur pour moi reste le store, niveau pop c'est top.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •