1. ICC25 Heroic Türkçe Rehber


    Selamlar, ben Muhammed.
    Discord nickim HirohitoW

    Bu rehberi tamamen kendi arastirmalarim ve tecrübelerim ile olusturdum. Eger bir hata ya da eksik varsa güncelleyebilirim veya sorulariniz olursa bana discord üzerinden ulasabilirsiniz.

    Lord Marrowgar 25HC
    Spoiler: Show

    Yetenekler

    1. Bone Slice – Marrowgar silahini havaya kaldirir ve önündeki 3 rakibe cleave atarak %300 weapon damage vurur. Bu yetenek kullanilacagi sirada tanklar Defansif CD açmalidir.
    2. Bone Spike Graveyard – Marrowgar rastgele 3 kisiyi seçer ve yerden spike çikartarak 3 kisiye her saniyede (9000+10% Health) kadar hasar verir ve hareket edemez hale getirir.
    3. Coldflame – Marrowgar’in tam oldugu konumdan belli bir yöne dogrusal sekilde alev gönderir. Bu alevin içerisinde duranlar saniye basi 11000 Frost Damage yerler.
    4. Bone Storm – Marrowgar Bone Storm diye bagirir ve 3 saniye sonra kendisine en uzaktaki kisiyi seçerek ona dogru dönerek atilir. Bu spell Marrowgar'a olan uzakliginiza bagli olarak her 2 saniyede 14000 Physical Damage kadar hasar verebilir. Boss her gittigi target'in tam oldugu yere 4 yöne açilacak sekilde Coldflame birakir. Toplam 30 saniye sürer.


    Taktikler
    1. Warmane serverinda uygulanan taktik Hunter class’i hariç tüm raidin Boss’un altinda stack olmasidir. Böylece Boss’un altinda duran kimse Coldflame spell inden etkilenmez.
    2. Sadece Hunter class’inin disarida olma sebebi yürürken de dps yapabilecek olmasidir. Hunterlar healerlarin rangesinde olacak sekilde max mesafeye geçmelidir.
    3. Eger Hunter spike alirsa range dps bu spikeye focuslanmalidir. Boss’un altindaki spikeleri melee dps aoe hasar vurarak temizler.
    4. Boss Bone Storm yetenegini cast ederken herkes bossun altindan uzaga açilmaya baslar. Bunun sebebi bossun direkt tüm raidin içerisinde dönmeye baslayip herkese 14k + 9k Coldflame hasari vurmamasidir.
    5. Bone Storm yetenegi devam ederken Bone Spike Graveyard castlenmeye devam eder. Bu durumda melee dpslerin ilk görevi spikeleri kesmektir. Eger bir spike digerlerinden uzakta çiktiysa range dps de yardim eder.
    6. Bone Storm bittigi zaman herkes Boss’un altina geri gelir çünkü bittikten hemen sonra boss Bone Spike Graveyard cast eder


    Raid Genel Taktikleri
    Marrowgar Bone Storm yetenegini cast ettiginde eger ilk durdugu yer raidin tam içiyse raid çok fazla hasar yiyecektir ve Healerlarin heali bunu toplamaya yeterli olmaz.

    1. Inner Focus + Divine Hymn – Bu durumda shadow priestlerden birisi Inner Focus + Divine Hymn kullanmalidir.
    2. Frost Aura Mastery – Bu durumda bir retri paladin ya da holy paladin Coldflame hasarini azaltmak için Frost Aura Mastery vermelidir.
    3. Divine Sacrifice – Bu durumda Prot paladin Divine Sacrifice + Divine Guardian (Disac Talent) spellini kullanarak tüm raide %20 Damage Reduction, partysine %30 Damage Reduction saglar. Böylece hem Bone Storm hem Coldflame hasari önlenir.



    Lady Deathwhisper 25 HC
    Spoiler: Show

    Yetenekler
    1. Mana Barrier – Bossun en bastan beri aktif olan yetenegi, yani ilk fazidir. Vurdugunuz tum hasar candan degil manasindan gider. Mana barrieri acikken boss hareket edemez.
    2. Animate Dead – Boss sagdan 3, soldan 3 ve arkadan 1 tane olmak uzere 7 tane add cikartir.
    3. Death and Decay – Saniyede 4500 Shadow Damage vuran bir alan acar. Death Knightlarda olan spell ile aynidir.
    4. Mind Control – Boss 3 kisiye Mind Control atar ve hasarlarini %200 artirir. Mind control targetleri CClenmelidir.
    5. Summon Vengeful Shade (Spirits) – Haritada rastgele yerlerde 3 tane spirit cikartir. Spirit bir kisiyi secer ve onu kovalar, eger kovaladigi kisiyi yakalarsa etrafindaki herkese 23160 – 24840 arasinda Shadow ve Frost damage vurur. Yalnizca 2. Fazda vardir.
    6. Frostbolt – Tanka 58.5k-61.5k arasinda bir damage vurur, interruptlanmalidir. Yalnizca 2. Fazda vardir.
    7. Frostbolt Volley – Herkese 14400 – 17600 arasinda bir damage vurur ve hareket hizini %50 azaltir. Yalnizca 2. Fazda vardir.
    8. Touch of Insignificance – Targetindeki kisinin threatini %20 azaltir, 5 stacka kadar birikebilir. Yalnizca 2. Fazda vardir.


    Taktikler
    Phase 1 (ADDLER ÖLECEK, ÖLMEDEN DÖNME)
    1. Fight baslangicinda Boss hareket edemez ve aldigi tum hasar manasindan gider. Basladiktan 4 saniye sonra boss Animate Dead castler ve addleri cikartir. Tum dpsler Boss’u birakip Addlere donmelidir. Genellikle grup 1-3 soldaki, grup 2-4 sagdaki addlere vurur. Arka taraftan gelen 7. Add’i Death Knightlardan birisi Death Grip ile ceker. Addlere single target yerine AOE vurmaya ozen gosterin, yoksa aggrodan olebilirsiniz.
    2. Addler bittikten sonra Boss’a vurulmaya devam edilir. Birkaç saniye sonra Boss Mind Control kullanir, Mind Control targetleri mutlaka CClenmelidir.
    3. Eger dps cok yuksek degilse Mind Control sonrasinda Boss’a vurmaya devam edilir ve 2. Addler beklenir. 2. Addler kesildikten sonra Boss dogrudan pushlanmaz, eger dps cok yuksek degilse %8 mana civarinda 2. Mind Control’un gelmesi beklenir. Mind Control targetleri CClendikten sonra Boss pushlanir.


    Phase 2 (ADDLER YALNIZCA BOSS’UN YANINA GELINCE MELEE CLEAVE ATACAK)
    1. Phase 2 baslangicinda DK tank boss’u alir ve MD, ToT’lar dogrudan DK tanka atilir. Diger dpsler, tankin aggro aldigindan emin olduktan sonra dps’e baslar.
    2. Range DPS odanin etrafina yayilir, melee dps’den uzaklasir. Bunun amaci spiritlerin melee dps’i cok zorlayacak olmasidir.
    3. Eger 2’den fazla spirit ayni yerde patlarsa oradaki herkes olur, o yuzden spiritler ciktiginda mutlaka onlardan uzaklasmaniz lazim.
    4. Heroism verilir ve damage artiran CD’ler burada dogrudan kullanilir.
    5. 2. fazda yapilmasi gereken tek sey spiritlerden kacmak ve Boss’a dps atmaktir. Addlere melee dps disinda kimse vurmaz.
    6. CC’leri unutmayin, Mind Control gelmeden once silahinizi cikartin, Mind Control gelmeden once AOE vurmayin.


    Raid Genel Taktikleri
    Boss’un iki fazinda da bircok zor mekanik var. Raid’in cani bir anda dusebilir ya da raid debuff alabilir.

    1. Mass Dispel – Bassa disc priest olmak uzere, shadow priestler de 2. fazda boss Frostbolt Volley kullandiginda melee dps’i dispellemelidir. Cunku eger melee’de spirit cikarsa hizli yurumeleri gerekiyor.
    2. CC Melee – Boss Mind Control castladiginda, eger melee dps icerisindeyse, en bassa Feral Druid Cyclone atmali, retri paladinler stun, warriorlar fear atabilir.
    3. CC Range – Boss Mind Control castlediginde, eger range dps icerisindeyse, Balance Druidler Cyclone, Mageler Polymorph, Priestlerin hepsi Fear atabilir.
    4. Interrupt – Boss Frostbolt castlerken atabilen her class interrupt atmalidir.
    5. Inner Focus + Divine Hymn – Eger spiritler patlarsa ve raid’in cani bir anda cok duserse Shadow Priestler Divine Hymn + Inner Focus kullanmalidir.
    6. Shadow + Frost Aura Mastery – Spiritler patlarken hem shadow hem frost damage vurur. Yani shadow ya da frost aurayi tek tek vermeniz bir ise yaramaz. Iki aura mastery de ayni anda verilmelidir.
    7. Divine Sacrifice – Holy Paladin ya da Protection Paladin, eger spiritler patlayacaksa melee dps’i kurtarmak adina Divine Sacrifice verebilir.
    8. Mana Combo – Healerlerin manasi 2. fazda azalacak. Bu durumda Resto Shaman Mana-tide Totem ve herhangi bir Priest Mana Hymn kullanmalidir. Ikisinin ayni anda kullanilma sebebi Priest Mana Hymn kullandiginda raid’in mana yuzdesi artar ve Mana-Tide Totem yuzdelik mana verir.
    9. Misdirection + Tricks of the Trade – 2. fazin baslangicinda dogrudan bu speller kullanilmalidir. Cunku faz basinda aggrolarin tamami sifirlanir. Tank Touch of Insignificance debuff’u alacagi icin MD’ler ve ToT’lar surekli yenilenmelidir.




    Deathbringer Saurfang 25 HC
    Spoiler: Show

    Yetenekler
    1. Mark of the Fallen Champion – Saurfang raidden herhangi bir kisiyi secer ve ona bir mark birakir, mark alan kisi Saurfang tanklara her melee attack yaptiginda 5700 – 6300 Fiziksel hasar alir. Buff dispellenemez ve target ölüp battle res alsa bile debuff üzerinde durmaya devam eder. Eger Mark alan target ölürse Boss caninin %5'ini healler.
    2. Rune of Blood – Saurfang o an olan targetine Rune of Blood debuff’unu atar. Bu target her hit yediginde cani ek olarak 5100 – 6900 arasina azalir ve bu hasarin 10 katini Boss can olarak yeniler. 20 saniye sürer.
    3. Frenzy – Boss cani %30'un altina düstügünde frenzy moduna girer ve %30 saldiri hizi kazanir.
    4. Blood Nova – Boss sectigi herhangi birinin kanini patlatarak cevresindeki herkese 10000 Fiziksel hasar vurur. Yani herkes ayri durmalidir.
    5. Boiling Blood – Boss 3 kisiyi secer ve her 3 saniyede bir bu kisilere 9500 Fiziksel hasar vurur. 24 saniye sürer.
    6. Call Blood Beast – Boss etrafinda 5 tane blood beast cikarir, bu beastlar alan hasarindan %90 az hasar alir, diseaselerden %70 az hasar alir.
    7. Blood Link – Boss yetenekleri ve cikardigi addler sayesinde Blood Power kazanir. Her Blood Power basina boss %1 büyür ve %1 fazla hasar verir. Ayni zamanda Blood Link her triggerladiginda boss enerji kazanir. Enerjisi doldugunda Mark of the Fallen Champion castler.


    Taktikler
    1. Boss sadece dps üzerine bir boss. En basta Heroism alinir, herkes CD’lerini kullanir ve burstlemeye baslar.
    2. Raidde genellikle 2 tane balance druid olur. Ilk balance druid Fight baslangicinda trinketleri procladiginda Starfall spellini kullanir. Diger balance druid ilk addler ciktiginda Starfall spellini kullanir. Sonrasinda 2. Addler cikacagi zaman ilk balance druidin Starfall'i gelmis olur ve spellini kullanir.
    3. (ÖNEMLI) Blood beast ciktiginda herkes blood beastlere vurmak zorundadir. Bunun nedeni Blood Link spellinin aciklamasinda mevcuttur.
    4. Healerlar Mark of the Fallen Champion targetlerinin ölmemesinden sorumludur. Beacon of Light ilk mark’a cevrilir, Earth Shield 2. mark’a cevrilir, ve devaminda marklara defansif skiller kullanilarak yardim edilir.
    5. Mark Rogueler ve Night elfler tarafindan Vanish ya da Shadowmeld ile cast esnasinda dodgelenebilir.


    Raid Genel Taktikleri
    1. Divine Sacrifice – Holy Paladin ya da Protection Paladin cok fazla mark varsa Divine Guardian kullanabilir.
    2. Hand of Protection – Herhangi bir kisi mark aldiginda retri paladinler o target üzerinde Hand of Protection kullanirsa Mark hasari engellenir, yalnizca range dps üzerinde kullanilmalidir.
    3. Mana Combo – Healerlarin manasi azalacak, bu durumda Resto shaman Mana-tide Totem ve herhangi bir priest Mana Hymn kullanmalidir. Ikisinin ayni anda kullanilmasi sebebi priest Mana Hymn kullandiginda raidin mana yüzdesi artar ve Mana-Tide Totem yüzdelik mana verir.




    Rotface 25 HC
    Spoiler: Show

    Yetenekler
    1. Mutated Infection – Boss bir kisiyi secer ve ona Mutated Infection spell'ini atar, bu kisi her saniye 3900-4100 arasina hasar alir ve aldigi heal %50 düser. Toplam 12 saniye sürer, paladin, resto shaman ve priestler tarafindan dispellenebilir.
    2. Ooze Flood – Alanin etrafindaki vanalardan yesil oozeler akar. Bunun icerisinde duran herkes saniyede 5363 hasar alir ve her saniye %10 hareket hizi kaybeder, bu %100'e kadar devam eder.
    3. Slime Spray – Boss bir yöne bakarak konik bir alana her saniye 11875-13125 arasi Nature Damage vurur ve 5 saniye sürer.
    4. Vile Gas – Professor tepeden bir alana Vile Gas atar, o alanda bulunan herkes saniyede 4875-5125 hasar alir, kusar ve hareket edemez, cevresindeki herkese de 4000 hasar verir. 6 saniye sürer.
    5. Unstable Ooze Explosion – Bir Büyük Ooze toplamda 10 tane Kücük Ooze ile birleserek büyüyebilir. Bu sayi 10’a ulastiginda Unstable Ooze Explosion gerceklesir. Bu spell castlendiginde, her oyuncunun tam o an bulundugu yere bir patlama gönderir, oyuncu daha önce kimsenin bulunmadigi bir bölgeye hareket ederse patlamadan etkilenmez. Ama icerisinde durursa 15375 hasar alir.


    Taktikler
    1. Fight öncesinde herkes alanin etrafina yayilir, böylece Vile Gas ya da Slime Spray hasari ve targetleri minimuma indirilir.
    2. Fight baslangicinda Heroism kullanilir ve herkes burst atmaya baslar, cleave atilmaz.
    3. Range DPS kesinlikle melee DPS'e yaklasmaz, eger melee Vile Gas yerse herkes ölür.
    4. Healerlar disinda kimse Mutated Infection'u dispellemez, eger heallenebiliyorsa sonuna kadar heallenmelidir.
    5. Mutated Infection alan kisinin icerisinden 12 saniye sonunda kücük bir Ooze cikar. Bu ooze belli araliklarla kusar. Ooze her zaman saldirdigi kisinin baktigi yöne kusar, yani eger üzerinizde ooze varsa raid'den disariya bakin.
    6. Kücük Oozelerden 2 tanesi yan yana geldiginde birlesip Büyük Ooze olustururlar. Bu etrafina her saniye 2500 hasar verir.
    7. Bir Büyük Ooze toplamda 10 tane Kücük Ooze ile birleserek büyüyebilir. Bu sayi 10’a ulastiginda Unstable Ooze Explosion gerceklesir.
    8. Patlamayi geciktirmek icin Kücük Oozeler yalnizca Kücük Ooze ile, Büyük Oozeler yalnizca Büyük Ooze ile birlestirilmelidir.


    Raid Genel Taktikleri
    1. Divine Sacrifice – Holy Paladin ya da Protection Paladin Unstable Ooze Explosion ya da cok kisinin target aldigi Slime Spray sirasinda Divine Sacrifice kullanmalidir.
    2. Hand of Freedom – Eger Ooze Flood icerisinde tank ya da birisi kalmissa paladinler Hand of Freedom kullanip onu oradan kurtarabilir.
    3. Dispel – Eger Mutated Infection alan kisi ölecekse ya da heallenemiyorsa Disease Effect dispelleyebilen classlar bunu dispellemelidir.
    4. Mana Combo – Healerlarin manasi azalacak, bu durumda Resto shaman Mana-tide Totem ve herhangi bir priest Mana Hymn kullanmalidir. Ikisinin ayni anda kullanilmasi sebebiyle priest Mana Hymn kullandiginda raid'in mana yüzdesi artar ve Mana-Tide Totem yüzdelik mana verir.




    Festergut 25 HC
    Spoiler: Show

    Yetenekler
    1. Gas Spore – Rastgele 3 kisiye Gas Spore verilir, bu spell aslinda defansif bir cooldown'dur; her stack'i %25 Shadow Resistance verir. Gas Spore'den etkilenen raid üyeleri stack basina saniyede 2000 Shadow hasar alir.
    2. Malleable Goo – Professor tepeden bir alana Malleable Goo atar ve 5 yard cevresinde bulunan herkes 19500-20500 hasar alir, 15 saniye boyunca saldiri hizlari %200 düser.
    3. Vile Gas – Professor tepeden bir alana Vile Gas atar, o alanda bulunan herkes saniyede 4875-5125 hasar alir. Kusar ve hareket edemez, cevresindeki herkese de 4000 hasar verir. 6 saniye sürer.
    4. Gaseous Blight – Tüm raid üyelerine 4388-4612 Shadow Damage hasar vurur.
    5. Inhale Blight – Festergut %30 saldiri hizi kazanir.
    6. Pungent Blight – Tüm raide 48750-51250 Shadow Damage vurur, 3 saniye boyunca cast edilir, yani bu sürede defansif cooldown basilabilir.
    7. Gastric Bloat – Boss tanka Gastric Bloat atar ve tank her saniye 9750-10250 Nature Damage hasar alir, 10 stack'a kadar birikebilir, her stack'te bu hasar %10 artar. Eger 10 stack'a ulasirsa tank patlar ve tüm raide 30000 Shadow Damage hasar vurur.


    Taktikler
    1. Fight öncesinde tüm range DPS'ler konik bir alana yayilir, healer'larin rangesinden cikilmaz, herkesin arasinda Vile Gas yememek icin mesafe olmalidir.
    2. Range DPS, spore getirmek haricinde melee DPS'e yaklasmaz ve birbirinden ayrik durur, eger melee Vile Gas yerse herkes ölür.
    3. Professor tepeden belli araliklarla Malleable Goo atar, bu spell'i Professor balkondan attigi icin map'in sag tarafinda daha hizli düser.
    4. Melee DPS baslangicta boss'un sol bacaginda max range'de durur, bunun amaci Malleable Goo geldiginde herkesin ayni anda sag bacaga yürümesidir, böylece kimse Malleable Goo'ya yakalanmaz.
    5. STACK! (Gas Spore 3 kisiyi secer, bunlardan bir tanesi melee grubunda durmalidir, diger 2 spore 2 range grubu olacak sekilde saga ve sola ayrilmalidir.) 2 SPORE IÇ IÇE DURMAZ, ÇOK HASAR YER RAID!
    6. Mageler ve Shadow priest'ler Gas Spore icin stack'a gitmeye ihtiyac duymayabilir, Pungent Blight cast'lenmeden önce Ice Block ve Dispersion basilirsa hasar yemezler. Ayni zamanda druid'ler Barkskin ve 2 stack Spore alirsa ölmezler.


    Raid Genel Taktikleri
    Aslinda bütün defansif cooldown'lar Pungent Blight'tan kurtulmak üzere.

    1. Divine Sacrifice – Holy Paladin ya da Protection Paladin Pungent Blight sirasinda Divine Sacrifice kullanmalidir.
    2. Shadow Aura Mastery – Herhangi bir retri paladin Pungent Blight sirasinda Shadow Aura Mastery kullanmalidir.
    3. Every Man for Himself – Vile Gas alan kisi Human racial'ini kullanarak Vile Gas'tan kurtulabilir.
    4. Inner Focus + Divine Hymn – Eger main healer'lar Vile Gas yediyse Shadow Priest'ler Inner Focus + Divine Hymn ile raid'in canini toplamalidir.
    5. Mana Combo – Healer'larin manasi azalacak, bu durumda Resto shaman Mana-tide Totem ve herhangi bir priest Mana Hymn kullanmalidir. Ikisinin ayni anda kullanilmasi sebebi priest Mana Hymn kullandiginda raid'in mana yüzdesi artar ve Mana-Tide Totem yüzdelik mana verir.




    Professor Putricide 25 HC
    Spoiler: Show

    Yetenekler

    1. Malleable Goo – Professor belirli araliklarla kendisi dogrusal gidecek sekilde 3 adet Malleable Goo atar. Malleable Goo'lar yüzeyde sekecek ve belli yerde patlayabilir, ya da ilk düstügü yerde patlayabilir. 23400-24600 hasar vurur ve vurdugu kisilerin saldiri hizini %250 azaltir.
    2. Choking Gas Bomb – Professor belirli araliklarla tam altina yan yana 2 tane Choking Gas Bomb birakir. Icinde duran kisi 15 saniye boyunca %100 hit rating kaybeder, yani hicbir seye vuramaz.
    3. Choking Gas Explosion – Choking Gas Bomb'lar 20 saniye sonra patlar ve cevresindeki herkese 29250-30750 hasar verir, hitlerini %100 düsürür.
    4. Unbound Plague – Professor bir kisiye debuff atar ve üzerinde kaldigi her saniye daha fazla hasar verir. 5-6 saniye icerisinde birine passlanmazsa target ölür.
    5. Slime Puddle – Boss 2 tane Slime Puddle atar ve icinde kalan herkes saniye basina hasar yer.
    6. Mutated Plague – Boss 3. Fazda target aldigi kisiye belirli araliklarla Mutated Plague atar. Mutated Plague'in her biriken stack'i Boss'u heal'ler ve tüm raide hasar verir. Stack sayisi 3'ü gecince bu hasar cok artar. DPS düsükse hunterlar ya da balance druidler Mutated Plague castlanmadan (cast süresi yok yani insta, DBM'den bakilacak) 1 saniye önce boss'a taunt atip debuff'u kendilerine alirlar.
    7. Red Ooze – Red ooze bir kisiyi target alir, targetine her saniye 7313-7687 hasar verir, bu yüzden heal edilmelidir. Eger targetine ulasirsa patlar ve tüm raidi öldürür.
    8. Green Ooze – Ooze'in target aldigi kisi hareket edemez, DPS'ler Ooze'e dönüp öldürmelidir. Ooze targetine ulastiginda patlar ve 68250-71750 hasari o an stack olan kisiler arasinda paylastirir.


    Taktikler

    Phase 1
    1. Bu fazda 2 taktik yapilabilir: push ya da DPS birakma taktikleri.
    2. Eger boss pushlanacaksa cooldownlar basta acilip boss pushlanabilir. Eger durulacaksa cooldownlar basta acilmamalidir. Range DPS'ler pushlanmayacaksa fight'tan 30 saniye önce trinketlerinin yerini degistirebilir.
    3. Tanklardan bir tanesi masaya sag tiklayarak icecegi icer ve Abomination'a dönüsür, diger tank boss'u tanklar.
    4. Abomination ortaya ciktiginda Boss Slime Puddle atar. Slime Puddle'lerin iyi olmasi icin Range DPS baslangicta ic ice ve Green Ooze Spawn bölgesine yakin durmalidir.
    5. Örnek görsel yukarida gösterilmistir.
    6. Fight baslangicindaki pozisyonlar yukaridaki görselde gösterilmistir. Puddle'ler atildiginda bossla beraber melee DPS de yürür ve vurmaya devam eder. Boss %84'e geldiginde tüm raid turuncu ikona gider ve orada stack olur. Mageler ve shadow priestler, Ooze cikana kadar boss'a vurmaya devam ederler. Stack'a gitmelerine gerek yoktur; eger green ooze onlari secerse dispersion ve ice block ile kurtulabilirler.
    7. Ooze ciktiginda tüm raid ilk green ooze'i keser ve boss pushlanir. Boss'un cani %80'in altina düstügünde ilk phase transition gerceklesir. TRANSITYON SIRASINDA HERKES MASANIN YANINDA DURMALIDIR.


    Phase Transition 2
    1. Boss masaya dogru kosar ve karisim yapmaya baslar. Bu sürede masadan ayrilmaz ve Red ile Green ooze'i ayni anda spawn eder.
    2. Ooze'ler target alinana kadar hic kimse masanin basindan ayrilmamali, herkes boss'a vurmaya devam etmelidir.
    3. Transitionlar genelde bu fightlarin en zor kismi oluyor. Boss transition baslangicinda her raid üyesine bir debuff verir: KIRMIZI DEBUFF ALAN YALNIZCA KIRMIZI OOZE, YESIL DEBUFF ALAN YALNIZCA YESIL OOZE. Kirmizi debuff alan kisi yesil ooze'e hic hasar veremez, bu yüzden kirmizi ooze'yi kesmelidir. Kirmizi debuff alan kisi ooze'ini boss'un yakinina dogru kitelamalidir ki melee DPS cleave atabilsin.
    4. Tüm raid cooldown'larini burada acar ve herkes targetine vurarak öldürür, sonrasinda Phase 2'ye gecilir. Herkes targetine vururken warlock'larin boss'tan Shadow Bolt düsürmemesi lazim.


    Phase 2
    1. Bu fazda en etkili kisi aslinda tanktir. Tankin yapmasi gereken tek bir sey var: Choking Gas Bomb'u dogru birakip, Boss'u iyi konumlandirmak.
    2. Yukaridaki görselde uygun pozisyonlar verilmistir. Malleable Goo geldiginde rangeler bu pozisyonlarda uygun yerlere kacmalidir.
    3. Ooze'ler ciktiginda target alinana kadar beklenmeli, melee charge range'ine girene kadar melee boss'a vurmali, range DPS ooze'e vurmalidir. Sonrasinda herkes ooze'e dönerek bitirilir.
    4. Eger green ooze ilk patlamadan sonra ölmeyecek gibiyse melee DPS uzaklasir ki uzakta birini target secsin. Target secmeden ooze'e dönülmez.
    5. Tüm melee DPS green ooze'te stack olur, range sadece ooze'e vurur.


    Phase 3 Transition
    1. Ilk transition ile tamamen aynidir. CD'ler Heroism ile beraber acilmalidir.


    Phase 3
    1. Abomination Puddle'leri icip bitirdikten sonra dispellenir ve boss tanklanmaya baslanir.
    2. Heroism ile beraber boss pushlanir. DPS'in yetersiz oldugu durumlarda Hunter ya da Balance Druid'ler taunt atarak Mutated Plague'i alabilir. Nasil yapilacagi spell aciklamasinda yaziyor.
    3. Melee DPS Choking Gas Bomb gelmeden önce Boss'un önüne gecmelidir.


    Raid Genel Taktikleri
    1. Divine Sacrifice – Holy Paladin ya da Protection Paladin patlamalar sirasinda Divine Sacrifice verebilir.
    2. Inner Focus + Divine Hymn – Eger patlamalar kötü gittiyse Shadow Priest'ler Inner Focus + Divine Hymn ile raid'in canini toplamalidir.
    3. Hand of Protection – Red ooze slowlanmamissa ve targetini yakalayacaksa, herhangi bir paladin Red ooze targetine Hand of Protection atarak yeni target secmesini saglar.
    4. Shadowmeld – Red ooze slowlanmamissa ve targetini yakalayacaksa, Shadowmeld basilabilir.
    5. Shield Block – Warrior'lar Shield Block ile Red ooze'in kendisini yakalamasini bir defaligina engeller.
    6. Rejuvenation/Rank 1 Shield – Abomination'un enerji kazanmasi icin resto druid reju, disc priest baslangicta rank 1 shield atmalidir. Disc priest baslangicta abom disinda kimseye shield atmaz, 2x shield attiktan sonra raidi shieldlemeye baslayabilir.
    7. Mana Combo – Healer'larin manasi azalacak, bu durumda Resto shaman Mana-tide Totem ve herhangi bir priest Mana Hymn kullanmalidir. Ikisinin ayni anda kullanilmasi sebebi: priest Mana Hymn kullandiginda raid'in mana yüzdesi artar ve Mana-Tide Totem yüzdelik mana verir.



    Blood Prince Council 25 HC
    Spoiler: Show

    Yetenekler

    1. Shadow Prison – Hareket eden herkes stack kazanir ve bu stacklar hareket ettiginiz her an size stack basina 500 shadow damage vurur.
    2. Kinetic Bomb – Mapin rastgele yerlerinde zamanla 3 taneye kadar Kinetic Bomb olusur, eger bu Kinetic Bomb'lar yere düserse herkese hasar verir ve herkesi etrafa savurur. Bir defa vuruldugunda tekrar yukariya uçarlar.
    3. Valanar
      1. Empowered Shock Vortex – Targetiniz olan boss Valanar oldugu zaman bu skill'i castlar, skill castlendigi sirada tüm raid üyeleri birbirinden ayri durmalidir, birbirinin yakininda olan raid üyeleri etrafa savrulur ve birlesen her kisi 8000 damage yer. Yani tüm meleeler ayni yere yürürse tüm meleeler ölür.
      2. Shock Vortex – Valanar map üzerinde rastgele yerlere Shock Vortex koyar ve yanina yaklasana hasar vererek uçurur.
    4. Taldaram
      1. Conjure Flame Sphere – Taldaram melee range'si disindaki bir kisiyi target olarak seçer ve ona Conjure Flame Sphere yollar, bu sphere raid tarafindan soaklanir ve hasari dagitilir ve boyutu küçülür, aksi takdirde çarptigi yerdeki herkesi öldürür. Yani bu sphere sizi target aldiginda kaçmalisiniz.
    5. Keleseth
      1. Empowered Shadow Lance – Target Boss Keleseth oldugu zaman targetine Empowered Shadow Lance castler ve bu 95053-99937 Shadow Damage atar. Bundan dolayi tanklayan tankin mutlaka üzerinde Dark Nucleus olmalidir, bu sayede Shadow Resistance alir ve ölmez.
      2. Dark Nucleus – Aslinda defansif bir mekaniktir, yapistigi kisi shadow resistance kazanir.


    Taktikler

    1. Her class için ideal baslangiç dizilimi yukaridaki görseldeki gibidir. Bu sekilde dizilerek kimsenin açilmasina gerek kalmaz. Fight baslangiçinda hunter'lar alana dagilir; bir hunter sagda çikacak Kinetic'leri, bir hunter solda çikacak Kinetic'leri petleriyle beraber kontrol eder ve yere düsmelerini engeller.
    2. Fight baslangiçinda Hunter 2 boss'un altina trap birakip pozisyonuna geçer ve 2 boss tankina MD attiktan sonra Taldaram'a Killshot atar.
    3. Fight baslangiçinda hemen vurulmaz, 1 saniye aggro beklenir. Rogueler Blade Flurry ve ToT ile baslayarak tanka iki boss'u da ToT'lamis olur.
    4. Hiçbir class cleave atmaz; herkes single target vurur.
    5. Balance druid'ler baslangiçta 6-7 saniye bekledikten ve trinketleri proc'ladiktan sonra Starfall'unu kullanabilir, Starfall için en uygun pozisyon görselde gösterilmistir.
    6. Mag'ler daha fazla Pyroblast proc'latmak için Valanar ve Taldaram'a 2-3 saniye araliklarla Living Bomb birakabilir.
    7. Eger DPS ve healer'lar çok iyi degilse Warlock Keleseth target oldugunda Curse of Tongues atabilir. Ayni zamanda warlock Shadow Bolt düsürmemek kaydiyla cani %0 olan bosslardan birisine Level 1 Shadow Bolt atarak sürekli Soul Fire atabilir.
    8. Warlock'lar ve Unholy DK'lar petlerini Kinetic Orblara yollayarak Hunter'lara yardim edebilir.


    Valanar
    1. Fight'a baslayacagimiz bosstur. Ilk Dark Orb spawn olduktan sonra Boss Empowered Shock Vortex spell'ini castlar, birbirinden ayri pozisyonlarda herkes etrafa açilir. Rangelerin mesafeleri iyiyse hareket etmelerine gerek yoktur. Açildiktan sonra bosslara geri dönülür ve DPS atilir.
    2. IÇ IÇE DURMA, ÖLÜRSÜN!


    Taldaram
    1. Conjure Flame Sphere disinda hiçbir zor mekanigi yoktur. Genellikle Heroism bu bossta alinir ve rahatlikla pushlanir.
    2. Conjure Flame Sphere gelmeden önce (genellikle target bu bossa geçtikten hemen sonra gelir) eger boss'tan uzaktaysaniz hemen yanina yaklasmayin ya da çok hizli gidin. Boss bir kisiyi seçer ve ona Big Conjure Flame Sphere yollar, bu kisinin raid'den uzaklasmasi gerekir. Kendisini kovalayan sphere baskalarinin üstünden geçtikçe hasarini onlara dagitir ve boyutu küçülür.
    3. Tank isterse Boss'u bu sphere ile beraber yürüterek melee DPS'in hasar soaklamasini da saglayabilir.
    4. BÜYÜK TOP PATLARSA HERKES ÖLÜR, KAÇ!


    Keleseth
    1. Tank ve healer'lar için zor bir bosstur. Empowered Shadow Lance defansif CD'si olmayan ve Dark Nucleus tutmayan tanklara tek atar.
    2. Tanklar burada 2 yöntem izleyebilir: Bir tanesi melee DPS'in Dark Nucleus'larini cleave'lemesin diye Nucleus'lari üstüne alip kaçmak, ikincisi sabit durup DPS'e bagirarak healer'lere güvenmek, PS, Sacrifice ve Guardian Angel istemek.
    3. CLEAVE ATMA, DPS!




    Blood-Queen Lana’thel 25 HC
    Spoiler: Show

    Yetenekler

    1. Swarming Shadows – Boss bir kisiyi secer ve Trial of Crusader raidindeki gibi kisinin altina bir alev verir. Kisi kactigi her yere her saniyede bir bu alevden bir parca birakir. Secilen kisi bu alevi raid'den uzak bir yere tasinmalidir. Alev icerisinde duran kisiler her saniye 3238-3762 hasar yer, 6 saniye sürer.
    2. Pact of the Darkfallen – Raid'de secilen rastgele 3 kisi birbirine bir link ile baglanir. Birbirine baglanan kisiler ic ice girip pact'i birlestirerek bu spell'i bozmalidir. Pact aktif oldugu her saniye boyunca linkler üzerinde bulunan herkese saniyede 7000 hasar verir.
    3. Blood Mirror – Boss'un karsisinda duran ve Boss'u tanklayan kisiye en yakin olan kisiyi birbirine link ile baglar. Birbirine linklenmis kisiler tüm hasari paylasir.
    4. Shroud of Sorrow – Boss off-tanka her 2 saniyede bir 4500 Shadow Damage vuran bir debuff atar.
    5. Delirious Slash – Boss tanka her 3 saniyede bir 7000-9000 kanama hasari almasina sebep olan bir debuff birakir ve weapon damage'inin %75'ini hasar olarak vurur.
    6. Twilight Bloodbolt – Bir targete kan firlatarak o target ve cevresindeki (6 yard) herkese 16150-17850 fiziksel hasar verir.
    7. Bloodbolt Whirl – Boss havaya ucar ve belirli targetler secip onlara kan firtlatir. Firtlatildigi her kan 16150-17850 damage vurur. Eger targetler ic ice (1 yard) duruyorsa ve ikisi de bu spell'den etkilenirse toplamda 32k hasar vurur. Yani boss havaya uctugunda herkesin ayrik durmasi lazimdir.
    8. Essence of the Blood Queen – Boss fight basladiktan 6 saniye sonra aggrosu tanktan sonra en yüksek olan kisiyi isirir. Bu kisiye Essence of the Blood Queen debuff'unu verir, aslinda bu bir buff'tir. Kisi %100 hasar artisi ve vurdugu hasarin %15'ini can olarak kazanir. Bir dakika sonunda bu kisi kanasusamis debuff'unu alir ve birisini daha isirarak ona Essence of the Blood Queen'i yaymasi gerekir. Isirilacak kisi en yüksek DPS'i atan 2. kisi olmalidir, eger healer'lar yeterli degilse Shadow Priest'ler isirilarak raid'in healing'ine yardim edilir. Frenzied Bloodthirst modunda kimseyi isirmayan kisi vampire dönüsür ve raid'in bu kisiyi öldürmesi gerekir. Eger bite alan kisi ölürse bite kaybedilir. Bite alan kisi threat üretmez.


    Taktikler

    1. Fight tamamen DPS üzerine bir fight'tir. Eger healer'lere güveniliyorsa herkes ic ice durur ve böylece kimse Pact of the Darkfallen faillemez.
    2. Eger healer'ler yeterince iyi degilse 6 yard mesafe olacak sekilde alana dagilinir, böylece Twilight Bloodbolt'un cok fazla olan hasari engellenmis olur.
    3. Fight basinda DPS'lerin yapmasi gereken maksimum DPS'i atip bite'yi almaya calismaktir. Ek aggro kazandiran speller eger yüksek DPS atilamayacaksa kullanilmamalidir.
    4. Ideal bite targetleri Mage ve Shadow Priest'lerdir.
    5. Ilk bite'yi alan kisiye eger melee DPS ise Hysteria, range DPS ise Power Infusion verilir.
    6. Rogueler Tricks of the Trade'leri sirayla bite alan kisiye verir, bunun amaci ToT'un verilen kisinin damage'ini yüzdelik olarak arttirmasidir.
    7. Swarming Shadow alan kisi raid'in disina yürür ve flameleri duvar kenarina birakip raid'in icine geri döner. Mag'ler Swarming Shadow geldiginde Ice Block basarak Shadow'u dodge'leyebilir. Paladinler Divine Shield basarak Shadow'u dodge'leyebilir.
    8. Paladin tank Seal of Light kullanarak healer'lere yardim eder ve tanklar sürekli CD'lerini rotate seklinde döndürmelidir.
    9. Boss fear atmadan önce Shadow Priest'lerden bir tanesi Swarming Shadows debuff'u olan targete Fear Ward spell'ini atar. Discipline Priest kendisine Fear Ward atip tüm raid'i alevlerin icine kosturmamasi ve pozisyon almalari icin Mass Dispel ile dispeller.
    10. Boss havaya uctugunda Protection Paladin Divine Sacrifice kullanir.
    11. Discipline Priest'in görevi healer grubunu shieldleyip Divine Hymn kullanmaktir. Discipline Priest'e yardimci olarak bir Shadow Priest daha Divine Hymn kullanabilir.
    12. Boss yere indiginde dogrudan Pact of the Darkfallen cast'layacak, bu yüzden herkes bir araya gelip stack olmalidir. Bu pact'in fail olma ihtimaline karsi Holy Paladin Divine Sacrifice kullanabilir ve Retri Paladin'lerden bir tanesi Shadow Aura mastery verebilir.


    Raid Genel Taktikleri

    1. Divine Sacrifice – Boss havaya ucup Bloodbolt Whirl cast'lamaya basladiginda Protection Paladin tarafindan Divine Sacrifice verilir.
    2. Inner Focus + Divine Hymn – Boss havaya ucup Bloodbolt Whirl cast'lamaya basladiginda, Shadow Priest'lerden birisi ve Discipline Priest kendilerini shield'ledikten sonra bu spelleri kullanmalidir.
    3. Shadow Aura Mastery – Boss havadan indikten sonra direkt Pact of the Darkfallen spell'ini kullanacak. Burada Shadow Aura Mastery ve duruma göre Divine Sacrifice kullanilmalidir.
    4. Mana Combo – Healer'lerin manasi azalacak, bu durumda Resto Shaman Mana-tide Totem ve herhangi bir Priest Mana Hymn kullanmalidir. Ikisinin ayni anda kullanilma sebebi, Priest Mana Hymn kullandiginda raid'in mana yüzdesi artar ve Mana-Tide Totem yüzdelik mana verir.
    5. Mass Dispel – Boss havaya ucmadan önce herkese fear atar. Discipline Priest burada Every Man for Himself spell'ini kullanip ya da kendisine Fear Ward verip raid icerisine Mass Dispel atmalidir.
    6. Fear Ward – Boss havaya ucmadan önce bir kisiye Swarming Shadows debuff'u verir ve sonrasinda o kiside debuff devam ederken fear atar. Bu kisinin ölmesini engellemek icin ona Fear Ward verilmelidir.



    Sindragosa 25 HC
    Spoiler: Show

    Yetenekler

    1. Unchained Magic – Boss caster ve healerler arasindan toplamda 5 kisiye Unchained Magic debuffunu atar, bu 30 saniye surer. Genellikle debuffu alan 2-3 kisi healer olur. Debuff alan kisi herhangi bir spell cast ettiginde Instability stack’i kazanir, her cast backslash’in suresini 4 saniyeye resetler. Her stack patladiginda caster ve cevresindekilere 2000 Arcane Damage hasari verir.
    2. Chilled to the Bone – Boss kendisine vurulan her melee hitte belirli bir sans ile Chilled to the Bone debuffu verir, bu debuff aldigi her stack basina her 2 saniyede bir 1000 Frost Damage hasari verir.
    3. Frost Aura – Boss tum raide her 3 saniyede bir 6000 Frost Damage vurur.
    4. Blistering Cold – Boss tum raidi mesafe fark etmeksizin ayni anda ayni surede tam altina ceker, ve sonrasinda Blistering Cold castleyerek 25 yarddaki herkese 60000 Frost Damage vurur.
    5. Frost Breath – Boss karsisinda konik bir alana 55000-64000 Frost Damage vurur ve targetinin saldiri hizini %50, hareket hizini %15 dusurur.
    6. Mystic Buffet – Son fazda boss belirli araliklarla tum raide Mystic Buffet debuff’u yaya, bu debuff stack basina kisinin aldigi hasari %20 arttirir. Eger bu debuff yayilirken bir tomb’un arkasina saklanirsaniz debufftan etkilenmezsiniz ve sifirlanir.
    7. Ice Tomb – Boss faz gecisinde 6 kisiyi secerek onlara Ice Tomb verir bu kisiler 2 sol, 2 sag ve 2 orta olmak uzere 3 stack halinde dizilirler. Her tomb kendisi ve cevresindekilere 15600-16400 Frost Damage vurur.
    8. Frost Beacon – Son fazda belirli araliklarla raidden birilerini secer ve ona Ice Tomb atar, bu debuff’u alan kisi raidden disariya cikmalidir. 1 saniye kala Shadowmeld ya da 2 saniye kala Invisibility basilacak dodgelenebilir.
    9. Frost Bomb – Boss faz gecislerinde map’in rastgele yerlerine Frost Bomb atarak Ice Tomb arkasinda saklanmayan herkese 188500-211500 Frost Damage vurur.


    Taktikler

    Phase 1
    1. Bossa baslamadan once eger boss’a dps birakilip %35’de bir daha ucurulacaksa CD’ler acilir ve burst atilmaya baslanir.
    2. Baslangicta Discipline Priest tum raidi shieldler ve bunu yaparken GTS trinketini kullanarak heali kaldirir.
    3. Yukarida gorselde gorulebilecegi gibi Unchained Magic debuff’u alan kisiler raidin durumuna gore 4-5 stack alabilir, ama bunu alacak kisiler DPS’ler kuyruk tarafina, Healer’ler kafa tarafina gececek sekilde birbirleri arasinda mesafe birakarak ayrilmalidirlar. Tanka heal atmasi gereken healerler tanka yakin bir yerde durup Unchain aldigi durumda yalnizca tanki eger raid oluyorsa raidi de heallemelidir.
    4. Discipline priest’in healer olarak gorevi Unchain alan kisilere patlamadan once shield atmaktir.
    5. Boss gorselde de gorulebilecegi gibi konik bir alana Frost Breath atar, healerler bu alanin icine girmemelidir.
    6. Tank boss’un icine kadar girip Shaman’in Chain Heal spellini raide de sektirebilmesini saglamalidir.
    7. Melee dps’ler Chilled to the Bone debuff’unu abartmamali, max 5-6 stackta durmalidir. Rogueler feint ve 11-12 stack olduklarinda Cloak of Shadows basarak bu debuff’u silebilir.
    8. Fight’taki en zor mekaniklerden birisi Unchain Stack’larini kontrol etmektir, Blistering Cold gelmeden once Unchain stack’lari raid disinda patlatilip raide hasar verilmemelidir.
    9. MAGE ICE BLOCK BASMA, DIREKT UNCHAININI RAIDDE PATLATIRSIN!
    10. HOLY PALADIN BUBBLE BASACAKSAN UNCHAIN GELDIGI ILK ANDA BAS, YOKSA RAID’I PATLATIRSIN!
    11. Boss havaya ucmadan once tum dotlar yenilenir ve pozisyon alinir.


    Phase 2 Transition

    1. Yukaridaki gorselde de gosterildigi gibi faz gecisinde tomb dizilisleri bu sekilde olmalidir. Tomb alan kisilere druidler Rejuvenation, priestler Renew atmalidir.
    2. Tomblar dusmeden once Retri Paladinlerden bir tanesi Frost Aura Mastery spellini kullanmalidir, ayni zamanda Retri paladinlerden bir tanesi tanka Hand of Freedom atmalidir.
    3. Toplamda 4 tane Ice Bomb atilir, 4.su dustukten hemen sonra Tomblar kirilmalidir, aksi takdirde Tomb icinde olan kisiler hasar yemeye devam eder ve oluler.
    4. Eger tomblarin cani azsa 4. Ice Bomb duserken range dps’ler tomblara vurmak yerine Boss’a donebilir, boylece Boss yere daha az canla inmiz olur.


    Phase 2
    1. Phase 1 ile tamamen aynidir, eger DPS durdurulacaksa %37-38’de boss’a damage birakilir cunku Phase 3’e gecis %35’in altina dustugunde gerceklesir.


    Phase 3 Transition
    1. Phase 2 Transition ile tamamen aynidir.


    Phase 3
    1. Tum raid Mystic Buffet debuff’u almaya baslar ve bu asama Warmane’de her zaman burst ile yapilir, Heroism verilir ve herkes max damage atmaya calisir, Unchained Magic stack’lari umursanmaz.
    2. Bu fazda Blistering Cold gelmeden 6-7 saniye once uzerinde Unchained Magic olan ve silinmek uzere olan kisiler boss’un karsi tarafina gecerek kendilerini patlatarak oldurmelidir. Nitro boots basip en uzaa gitmek anlamsizdir cunku boss nerede olursaniz olun sizi 1 saniye icinde icerisine ceker.
    3. BLISTERING COLD GELMEDEN 6-7 SANIYE ONCE KARSIYA GEC KENDINI PATLAT, RAID’DE PATLAMA!
    4. Blistering Cold gelmeden hemen once Divine Sacrifice ve Frost Aura Mastery kullanilir cunku raid burada cok fazla hasar yiyecektir.
    5. Lutfen boss %1-%1.5 kalirsa ve Blistering Cold sizi icine cekerse vurmaya devam edin, zaten bitecek bosa kacmayin.
    6. Yalnizca son fazda olan Frost Beacon mekanigi faz gecislerindeki Ice Tomb ile tamamen ayni, tek yapilmasi gereken kuyruk tarafina gidip Tomb’u kuyruga yakin bir yere birakmak. Melee dps’in bir yandan size cleave atip cikarabilmesi icin dps’e biraz yakin sekilde durabilirsiniz. Ice Tomb’u raidden herhangi bir kisiye yakin bir yerde dusururseniz o kisi de Ice Tomb’a yakalanir.
    7. Unchain alan tum dps’ler yalnizca DoT yenileyip debuff dusurmemeye ozen gostermelidir. Lutfen 5-6 Stack’i gecmeyin, eger yan yana iki kisi patlarsa ve Discipline Priest sizi shieldlemezse olursunuz.


    Raid Genel Taktikleri
    Divine Sacrifice – Eger Blistering Cold kotu geldiyse ya da raid olmek uzereyse ilk 2 fazda bu spell kullanilmalidir. Son fazda Mystic Buffet 2-3 stack’a ulastiginda bu spell kullanilmalidir.

    1. Inner Focus + Divine Hymn – Ilk iki fazda eger heal yetersiz kalirsa Shadow Priest’ler bu spelleri kullanmalidir.
    2. Frost Aura Mastery – Ice Tomblar dusmeden once bir Retri Paladin Frost Aura Mastery vermelidir. Son fazda Mystic Buffet 2-3 stack’a ulastiginda bu spell kullanilmalidir.
    3. Mana Combo – Healer’lerin manasi azalacak, bu durumda Resto Shaman Mana-tide Totem ve herhangi bir Priest Mana Hymn kullanmalidir. Ikisinin ayni anda kullanilmasi sebebi Priest Mana Hymn kullandiginda raidin mana yuzdesi artar ve Mana-Tide Totem yuzdelik mana verir.
    4. Hand of Freedom – Phase transition’da tank Frost Breath yedigi icin yavaslayacak, bundan dolayi tank uzerinde kullanilmalidir.
    5. Hand of Protection – Son fazda Resto Shaman Blistering Cold sirasinda hic iceri cekilmeden heali araliksiz olarak castlemek icin bu spell’i sizden isteyebilir.



    Edited: April 4, 2025 Reason: Fixes


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •